SELAMAT DATANG...
KEPADA FOUNDER DAN PEMILIK SYARIKAT YANG INGINKAN BRAND MEREKA DAPAT MEMIKAT HATI DAN MELEKAT DI BIBIR ORANG RAMAI
BETUL KE FAKTA NI?
Sebagai FOUNDER/PEMILIK SYARIKAT/PEMILIK PERNIAGAAN sudah pasti anda pentingkan BRANDING anda sentiasa dikenali dan diingati oleh orang ramai.
Selain daripada kekuatan Produk dan Kekuatan Video/Content Iklan, ada satu benda yang jika kita buat akan AKAN MEMIKAT PELANGGAN dan akan membuatkan nama brand itu MELEKAT sentiasa dalam KEPALA ORANG AWAM.
Walaupun produk itu tidak terkait dengan mereka tapi mereka tetap akan ingat dengan sebab LAGU YANG CATCHY dan LIRIK YANG MENARIK HATI. Sampaikan anak-anak pun sentiasa menyanyikan lagu brand tersebut sambil mereka bermain.
Dan paling kelakar, lagu yang kita benci sekali pun akan sentiasa menjadi siulan dan terngiang-ngiang di kepala kita kan? Mesti pernah jadi pada anda bukan?
OK itulah kekuatan JINGLE ATAU NAMA MUDAHNYA LAGU IKLAN
1. CARA KLASIK ini terbukti masih kekal relevan kerana tahap keberkesanannya.
Jingle bukan sahaja menjadi perkara sampingan malahan ia menjadi perkara penting yang perlu ada bagi proses penjenamaan untuk BRAND anda.
Jingle sudah tidak asing lagi kerana apabila wujudnya sesebuah BRAND baru pada satu tahap kita pasti akan dapat juga mendengar lagu Iklan mereka.
Ini kerana mereka tahu tahap keberkesanan pengiklanan melalui JINGLE atau lagu iklan amatlah berkesan.
2. "Music is a big memory trigger", bermaksud melalui muzik ia boleh menjadi pencetus ingatan di mana apabila terdengar sesebuah melodi walaupun sekerat atau sebahagian sekalipun ia dapat terus memberikan jawapan serta-merta lagu apakah yang didengari.
Ini kerana mendengar muzik secara tidak langsung memudahkan kita mengingati tentang liriknya dan melodinya dengan mudah.
Maka sekiranya liriknya dan melodinya indah sudah tentu ia akan membuatkan sesiapa saja terngiang-ngiang dan ingat untuk suatu jangka masa tersangat lama.
Contohnya, kita masih ingat lagi iklan-iklan sewaktu kita di zaman kanak-kanak sehingga sekarang seperti iklan ADABI, DIN DANG, AXION, UBAT BATUK CAP IBU & ANAK, GULA-GULA NANO dan banyak lagi kerana JINGLE mampu memberikan kesan sebegini.
3. JINGLE juga membezakan anda dengan pesaing yang lain di mana bukan semua org memilih untuk memiliki JINGLE BRAND sendiri.
Mempunyai JINGLE sendiri adalah membuktikan anda setapak lebih daripada pesaing.
Mempunyai JINGLE sendiri secara tidak langsung membuat BRAND anda lebih Komersil seolah anda ingin membuat pernyataan bahawa anda sememangnya SERIUS dalam mengembangkan BRAND ANDA "BRAND AWARENESS".
KESIMPULAN
Maka tersangatlah berbaloi jika kita membuat pelaburan untuk memiliki JINGLE sendiri bagi tujuan PEMASARAN YANG "SUPER" EFEKTIF.
SAMPLE LAGU-LAGU IKLAN CIPTAAN KOMPOSER IRWAN HISHAM










TESTIMONI

PELANGGAN-PELANGGAN YANG TELAH
MEMILIKI JINGLE MEREKA SENDIRI
Smartcv2u
Ellydalux
Bavoile
Miragold
Wawawax
E&E
Mind Tech Education
Figura International
Aisysmom
Profil Komposer
Galeri SANA-SINI Bersama Komposer Irwan
SENARAI HARGA PAKEJ
- Pakej 1
- Penyanyi Perempuan
- Durasi 30 - 35 saat
- Muzik konsep ikut pilihan pelanggan
- Penghasilan lagu dan lirik oleh Komposer Irwan Hisham
- Mix and Mastering untuk kualiti audio optima
- BELI SEKARANG
- Pakej 2
- Penyanyi Lelaki
- Durasi 30 - 35 saat
- Muzik konsep ikut pilihan pelanggan
- Penghasilan lagu dan lirik oleh Komposer Irwan Hisham
- Mix and Mastering untuk kualiti audio optima
- BELI SEKARANG
- Pakej Korporat
- Penyanyi Lelaki atau Perempuan
- Durasi 2.30 saat sehingga 4 minit
- Muzik konsep ikut pilihan pelanggan
- Penghasilan lagu dan lirik oleh Komposer Irwan Hisham
- Mix and Mastering untuk kualiti audio optima
- BELI SEKARANG